Asiakaspalvelija ja viestijä

Nuorempana asuessani Tampereella suoritin Taidekirjakauppa Tajussa työharjoittelun, ja tämä avasi uusia näkökulmia kulttuurialaan. Tärkeimpinä osa-alueina työssä korostuivat asiakaspalvelu, kassajärjestelmän hallinta, varaston ylläpito ja kirjojen käsittely. Lisäksi sain vastuuta tilausten vastaanottamisesta, kirjojen toimittamisesta ja laskutuksesta. Tehtäviini kuuluivat myös kassajärjestelmän tietojen tallentaminen, varaston järjestely ja saapuvien kirjojen vastaanotto, sekä hyllyjen järjestäminen ja hinnoittelu. Kaikki nämä tehtävät yhdessä tarjosivat arvokasta kokemusta ja mahdollisuuden oppia monipuolisesti kirjakaupan toiminnasta.

Tradenomi-opintojeni työharjoittelun suoritin Finnairin asiakaspalautteiden, Customer Relations, osastolla. Tehtäviini kuului sähköpostitse ja puheluiden kautta saapuneiden asiakaspalautteiden käsittely. Tämä sisälsi niin ruusut kuin reklamaatiot. Olin vastuussa palautteiden luokittelusta, priorisoinnista ja asianmukaisesta ohjaamisesta eteenpäin. Lisäksi vastasin asiakkaiden yhteydenottopyyntöihin sekä avustin etsimään kadonneita matkatavaroita. Työni edellytti tiivistä yhteistyötä eri lentokenttien henkilökunnan kanssa, jotta kadonneet matkatavarat saatiin mahdollisimman nopeasti takaisin omistajilleen. Työharjoittelu Finnairilla avasi minulle uudenlaisen näkökulman asiakaspalvelutyöhön ja (lento)liiketoimintaan. Ymmärsin, kuinka tärkeää asiakaspalautteiden rooli on palveluiden jatkuvassa kehittämisessä ja asiakastyytyväisyyden ylläpitämisessä yritystoiminnan näkökulmasta. Lisäksi sain mahdollisuuden kehittää viestintä- ja ongelmanratkaisutaitojani käytännön työssä. Jos olet kiinnostunut tekemään kanssani yhteistyötä, laita viestiä tai soita!


Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita